Som kreative virksomhedsejere ønsker vi alle at være influencers. Måske ikke Instagram-berømmelsens influencers, men vi vil gerne påvirke vores kunder og vores publikum – det er derfor, vi dukker op i vores brands og på sociale medier. Men hvordan får du indflydelse, og hvordan udøver du den magt, når du først har den?
1. DEFINER DIT BRAND OG MEDDELELSER
Dette er det grundlæggende for virkelig enhver virksomhed, men det er især vigtigt for nogen, der ønsker at opbygge deres indflydelse, uanset om det er inden for dit eget brand, og hvordan det er, at du positionerer dine produkter og dine tjenester, eller hvis du ønsker at være en Instagram influencer: du skal have et klart defineret brand og meget klare budskaber om hvem du er, hvad du laver, og hvem du gør det for.
2. UDVIK DIT NETVÆRK
Det handler ikke kun om antallet af følgere, du har (et bredt publikum giver dig ikke autoritet), det handler om at udvide dit netværk for at positionere dig selv som en med indflydelse. Du skal udvikle et tæt netværk af mennesker, der kender dig og får dig til det du laver.
3. BYG DIT ONLINE PUBLIKUM
Når du ønsker at opbygge dit publikum og din online tilstedeværelse, er målet at du fokuserer på, hvor dit publikum er eller ønsker at være.
Brug disse spørgsmål til at overveje, hvor det er dit publikum ønsker, at du skal dukke op:
- Vil de have, at du er i deres indbakke?
- Vil de interagere med dig på sociale medier?
- Vil de have, at det skal være på din hjemmeside, blog, social media eller i en podcast?
Du skal være helt klar over, hvor de vil interagere med dig og dukke op i det rum, og ikke gider alle de andre steder. I hvert fald ikke endnu.
4. MØD OP OG GIV VÆRDI
Hvis du synes, at det er den svære del at vokse dit publikum, så tro om igen. At dukke op og give værdi igen og igen er der, hvor det virkelige arbejde ligger.
Den første er for dig at give værdi til de mennesker der betaler dig. Det er dine kunder, de brands, der hyrer dig til at være influencer for deres brands. Det er et solidt krav, at du giver værdi til dem, der først og fremmest betaler dig.
Glem aldrig, efterhånden som du øges i indflydelse og efterhånden som dit publikum vokser, at det at dukke op for dem der betaler dig.
Det er et problem mange som havner i, når de begynder at lægge en indsats bag at øge deres indflydelse: de har kunder, de vil begynde at opbygge deres brand og deres indtægtsstrømme, og de begynder at skabe et kursus eller bygger deres sociale medier eller leder efter sponsorer, og de glemmer hurtigt, at de har kunder der venter på leverancer. De tærer på deres omdømme, ligesom de forsøger at udvide det.
Så mød op for dine kunder, og mød op for dit publikum. Mød op og giv værdi. For når du bringer værdi, vil folk dele dig, og dit publikum og indflydelse vil vokse og vokse!
5. SPIL FOR DINE STYRKER
At være en influencer og opbygge virkningsfulde virksomheder vil kun fungere, hvis du dukker op og gør det du er god til. Du vil kun være i stand til at gøre det, hvis du hygger dig, mens du gør det. Det er gennem at spille efter dine styrker, ved at lade dig selv være god til det, du er god til, at du vil finde glæde nok til at fortsætte fremad for at skabe effekten, platformen og publikum.
Skriv et svar
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.