Alt skal være klar til start

0
88
Alt skal være klar til start

Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Vent hvad, skal man virkelig have styr på sine tekster, når man sender nyhedsbreve og andre salgstekster ud til sine kunder og følgere. Tja, det er da en virkelig god idé at få styr på sagerne, inden man trykker på send-knappen og giver fuld gas. Hvis der er mindre slåfejl eller deciderede fejl i teksterne såsom forkerte procenter på udsalget eller lignende, kan det have styr indvirkning på, hvordan det enkelte års Cyber Monday kommer til at forløbe. Disse dage skulle jo meget gerne slå omsætningsrekord år efter år, men har jeres tekstforfatter – måske endda i flertal – ikke gjort deres hjemmearbejde i tilstrækkelig grad, bliver det måske ikke året, der kan fejres med champagne og kaviar.

Det, vi forsøger at sige med dette indlæg, er, at du skal have styr på mange facetter, når du gør klar til Black Friday og Cyber Monday. Når dagene rammer er der ikke specielt meget, du kan gøre, andet end blot at læne dig tilbage og holde styr på budgetterne og sikre, at der er penge nok på de respektive platforme, så omsætningen ikke bliver begrænset. Normalvis opsætter man en lang række automatiske regler, der egentlig blot kører af sig selv. På den måde slipper du for at skulle håndtere flere ting – andet end naturligvis dine budgetter og sikre, at alt bliver leveret til tiden og til dem, der skal have budskaberne.

Efter disse meget stressfulde dage er det på tide at se lidt på, hvordan det hele performede, og hvordan din omsætning i virkeligheden blev. Forløb alt efter planen og fik I de tekster ud, som jeres tekstforfatter fik udarbejdet. Udnyttede I ikke jeres tekstforfatter til fulde, kan dette ganske givet ses på omsætningen. Nåede I ikke de tilfredsstillende resultater, er dette måske et punkt, hvor en professionel tekstforfatter skal anvendes til næste års udsalgsdage.